Let's see what can happen with your digital life.
Kaspersky Safeguarding Me
Client – Kaspersky | Agency – Laik (Goesting) | Creatie – Justin Valentin, Joris Voeten | Regie – Jasper Wessels | Producer – Caroline Verkade (CCCP), Gina Broere (CCCP) | Camera – Harm Griekspoor | Artdirection – JW van der Schoot | Gaffer – Walter Birkhoff | Data handling – Pieter van der Berg | Animatie – Jasper Wessels, Barend Onneweer, Michiel de Graaff, Jurrien Boogert, Pieter van der Berg | Voice over – Tim Gunther
There are a million weird things that could happen in your digital life. Let your imagination go wild!
Het doel van deze online interactieve campagne voor Kaspersky was om mensen op een verrassende wijze te laten zien wat voor vreemde dingen er kunnen gebeuren met een laptop en waarom je je data moet beschermen. De interactieve campagne is door Kaspersky wereldwijd ingezet in 11 verschillende talen.
Het fantastische, creatieve concept kwam uit de koker van Laik Digital Agency met Justin Valentin en Joris Voeten. Samen met de vrienden van Laik hebben we 42 scenario’s ontwikkeld waarin we laten zien wat er allemaal met een laptop kan gebeuren.
We kwamen met heel verschillende en grappige manieren om een laptop te slopen, waarbij we rekening moesten houden met de visualisatie opties, budget en een zeer strakke deadline.
Ik was verantwoordelijk voor de creatie, regie en de tijdige oplevering van de 42 films aan het online team. Ik regisseerde de live-shoot, die in totaal 4 dagen duurde, waarbij we tientallen laptops gesloopt hebben. Tijdens de postproductie stuurde ik het animatieteam aan en werkte een aantal scenario’s zelf af.
De volledige online campagne moest gerealiseerd worden binnen een termijn van 6 weken, wat betekende dat we nog minder tijd voor de video’s hadden.
We hebben veel plezier gehad in het breken, vernielen, verbranden, versnijden, verdrinken en het vergiftigen van de laptops.