Stapsgewijs naar een nieuwe manier van werken.

Gemeente Rotterdam

Interne Communicatie Campagne
De voordelen van volledig digitaal samenwerken, eenvoudig uitgelegd.

De gemeente Rotterdam werkt hard aan de digitale transformatie. Met o.a. het interne programma DIVA gaat de gemeente over naar volledig digitaal (samen-)werken. Hierdoor verandert er voor de gemeente medewerker een hoop in de werkzaamheden.

Om deze transitie te verhelderen en kracht bij te zetten is een creatief communicatie traject opgezet met het doel om medewerkers op diverse manieren te informeren en de meerwaarde te laten zien van deze nieuwe manier van werken.

Met de inzet van een serie animaties, infographics, bijeenkomsten, banners en nieuwsbrieven, worden de voordelen van deze transitie helder, eenvoudig uitgelegd.

Client – Gemeente Rotterdam  | Creative – Jasper Wessels | Productie & Animatie – Jasper Wessels |  Copywriter – Vincent van Brughem | Voice over – via Voicebooking| Audio nabewerking – Pepijn van Dorst | Grafisch ontwerp – Jasper Wessels | Infographics – Jasper Wessels |

Vanuit een helder creatief concept is een herkenbare vormgeving ontwikkeld met vaste ingrediënten die flexibel in te zetten zijn.

Stap voor stap zijn diverse communicatie uitingen uitgerold, met als doel een herkenbare, onderhoudende communicatie lijn neer te zetten.

In nauwe samenwerking met de gemeente hebben we een aanpak op maat kunnen leveren die past bij de huidige behoefte van de organisatie.

In een nauwe samenwerking met de gemeente hebben we een aanpak op maat kunnen leveren die past bij de huidige behoefte van de organisatie.
Door de frisse, eenvoudige communicatie stijl wordt de boodschap helder overgebracht, gemakkelijk begrepen en als positief ervaren.

De gemeente hecht veel waarde aan inclusiviteit en wil niemand buitensluiten, daarom is, binnen de grenzen van de platte, minimale stijl, een heel palette van karakters, kleuren en leeftijden toegevoegd.

Door het weglaten van gezicht uitdrukkingen zijn de karakters geanonimiseerd. Ze krijgen een uniform karakter, waardoor niet het personage, maar de boodschap centraal komt te staan.

Het charmante DIVA karakter is consequent in alle DIVA uitingen terug te vinden en werkt meer als ambassadeur dan alleen icoon.

De inzet van infographics was ideaal om de complexe informatie snel en duidelijk te herhalen.

Een deel van de infographics geven een samenvatting van de animaties en zijn naast de animaties op andere informatie kanalen ingezet. Zo helpen de infographics de gemeente medewerker om de informatie te begrijpen, te verwerken en deze ook te onthouden.

Door de kern van de boodschap op verschillende manieren te blijven herhalen, wordt deze beter onthouden.

Een nieuwe manier van werken, de burger staat nu centraal.

Naast de introductie van DIVA is ook DWARSS geïntroduceerd; een nieuwe manier van digital werken, waarmee de Rotterdamse burger beter én sneller geholpen kan worden. De gemeente gaat vanaf nu namelijk zaaksgewijs werken, waardoor de burger centraal komt te staan.

Voor zowel de gemeente medewerker als de gewone Rotterdammert is een informatieve animatie uitgerold met het karakter Dirk Warss, om te laten zien hoe deze nieuwe manier van werken er in de praktijk uit komt te zien. Naast een animatie zijn diverse infographics en uitleg presentaties gemaakt.

Client – Gemeente Rotterdam | Productiehuis –  Studio Bilder  | Creative – Jasper Wessels | Ontwerp & Animatie – Jasper Wessels | Productie –  Dirk Zekveld, Lois Wassink | Copywriter – Vincent van Brughem | Voice over – Sophie Hoeberechts | Audio Nabewerking – Pepijn van Dorst |

Meer weten? Ik inspireer je graag.
Neem contact op
Open chat
1

Hi! Kan ik je ergens mee helpen?