Europcar

Social Media Campagne
Effectief campagne voeren, door niet één maar vier videos te maken.

Samen met marketingbureau Merkle en videobureau GIG vormden we een creatief equipe voor de productie van verschillende activeringsfilms voor autoverhuurgigant Europcar Car Rental.

Door GIG werd ik gevraagd om visueel mee te denken over een campagne voor Europcar. Het doel was om de urgentie van het boeken van je huurauto te vergroten. Hiervoor had Merkle een mooie campagne gemaakt waarbij ook een online commercial gemaakt zou worden.

Client – Europcar | Agency – Merkle | Productiehuis – GIG Creative Film Production | Creative Director – Huib Maaskant | Regie – Jasper Wessels | Executive Producer – Maarten Verhey | Camera – Michiel van de Zandt | Producers – Mieke Kusters, Ruben van der Burgh | Cast – Karel Alterink, Willemijn Alterink, Roos Alterink, Teun Alterink, Pheli, Kees | Editor – Diederik Verpalen | Fotografie – Vincent van der Burg |

video Europcar social campagne
Een maximale hoeveelheid deliverables werd uit de multi assets delivery shoot gehaald.

Voor deze campagne was ik verantwoordelijk voor de regie. Samen met GIG hebben we gekeken hoe we de campagne nog effectiever konden maken.

Zo kwamen we binnen hetzelfde budget uit met maar liefst 4 verschillende storylines en konden we niet alleen die ene targeting commercial maken. Maar zorgden we ook voor vier re-targeting video’s, banners, social posts en was er een fotograaf op set om zo veel mogelijk deliverables uit deze multi assets delivery shoot te halen.

Naast de hoofdfilm voor de campagne maakten we vier retargeting video’s gericht op een specifieke doelgroep, gerelateerd aan een producttype. Zo wordt de oplossing gekoppeld aan de intentie.

Een strak uitgewerkt storyboard is onmisbaar wanneer het maximale uit een drukke multi assets delivery shoot gehaald moet worden.

Om alle partijen mee te krijgen in de verschillende verhaallijnen én visualisatie werd een gedetailleerd storyboard gemaakt in 3d.

Het hielp niet alleen om de klant te overtuigen, maar ook om het verhaal nog verder aan te scherpen, bij de lokatiescouting, bij lenskeuzes, en bij diverse keuzes die de artdirector en productie moesten maken.

Meer weten? Ik inspireer je graag.
Neem contact op
Open chat
1

Hi! Kan ik je ergens mee helpen?